dansende sterren

Een beetje somber liep ik gisteren door de oude straatjes, het was al donker en ik schopte tegen een steentje.
Flarden wolken zag ik langs de sterren jagen en ik dacht meteen aan haar: de astrologe waar ik een jaar geleden geweest was. Ze had inmiddels een eigen pandje, wist ik.
Hier in de buurt toch?
Natuurlijk was het geen toeval dat ik vrijwel meteen haar naam op een gevel tegenkwam.
De deur stond op een kier en ik liep naar binnen.Er waren meerdere deuren maar aan het eind van de gang moest ik zijn.
Ze deed vrijwel meteen open en nodigde me hartelijk binnen.

"Veel mensen zijn onzeker, weten het niet meer en ik ben benieuwd wat de astrologie over de toekomst zegt’, vroeg ik.

Ze kreeg weer die bekende twinkel in haar ogen en vertelde me met haar mooie stem over de dansende sterren.

"Elke 45 jaar haalt Saturnus Uranus in ( een oppositie ) en dat gebeurt nu in november. Hun dans zal nog tot in 2010 voortduren. Ze hebben veel moeite met elkaar: Saturnus wil alles bij het oude houden en Uranus, wil alles het liefst omgooien. De bestuurder en de revolutionair. Tot ver in 2010 houden we dit spanningsveld en dat kan leiden tot politieke hervormingen, zowel in harde als in ludieke zin.
De vorige keer dat deze planeten tegenover elkaar stonden zagen we de oprichting van Provo, Zo is het toevallig ook nog eens een keer en een totale nieuwe muziekstijl veroverde de wereld met The Beatles en de Rolling Stones."

Ik merk dat ik opgewonden raak. Het élan van die tijd was zinderend, nooit meer geevenaard.

Ze gaat verder
"Op politiek gebied zagen we opstanden en rellen,  de PLO werd opgericht en er waren hevige protesten tegen de Vietnam-oorlog."
In gedachten glijd ik weer naar die tijd.

"Maar dat klinkt eigenlijk wel gunstig", vraag ik wat aarzelend.

"Het is nu de tijd voor protest tegen  gewoontepatronen en te strakke beperkende regels het is tijd voor vernieuwing en verandering en Obama voelt dat tijdbeeld haarfijn aan."

Ik ben er stil van en luister met toenemende aandacht:
"Maar wil dit een creative kant opgaan in plaats van in verzet blijven hangen dan zullen we de komende tijd vooral aan de slag moeten met de muren die we in de voorbijgaande jaren in onszelf hebben gebouwd.
Zelfrelectie is van groot belang."

Yes roep ik spontaan en ze lacht .

Als ik bij de deur ben roept ze nog dat krachten bundelen en samenwerking van groot belang zijn en dat begrijp ik

In de gang terug hoor ik de stuwende flamenco van Diego Carrasso en het scheelt niet veel of ik loop dansend de straat op.

bron:
Karen Hamaker
foto”s: internet

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op dansende sterren

  1. gala zegt:

    maar als Saturnus (de bestuurder) Uranus (de revolutionair) inhaalt, wint toch uiteindelijk het (oude) gezag? Of lees ik het verkeerd?

  2. Coby zegt:

    Of zou inhalen bij sterren en planeten iets anders betekenen dan wat wij er onder verstaan?
    Ik weet het niet, heb er geen verstand van. Maar creativiteit beveel ik ook van harte aan, dat is meestal goede en constructieve energie. De provo’s en Vietnamtijd heb ik persoonlijk niet echt meegekregen, was voor mijn tijd, maar het heeft wel het nodige teweeg gebracht. Ben benieuwd!
    Hartelijke groet,Coby

  3. laila zegt:

    @gala.
    Mijn bron levert het volgende op:"Saturnus draait in ongeveer 30 jaar om de zon; Uranus doet er 84 jaar over. Dat betekent dat Saturnus ongeveer elke 45 jaar Uranus inhaalt, om vevolgens halverwege deze cyclus precies tegenover Uranus te komen."
    @Coby.
    Het is ook een invalshoek en Karen Hamaker is niet de eerste de beste.Reactie is geredigeerd

  4. Zwollywood zegt:

    fantastische boodschap laila!

  5. maria zegt:

    Ik ben ook bezig met de sterren; ik lees net de biografie van Christiaan Huygens en zijn zijn waarnemingen van Saturnus.
    Als er geen Einstein-blog komt (ik ben er wel aan begonnen, maar het is lastige materie) dan komt er wel nog een Huygens-Saturnus blog aan.Reactie is geredigeerd

  6. laila zegt:

    @zwolly.
    Het geeft mij wat ruimte; deze kijk, maar de dans van de rauwe flamenco heeft veel melancholie.
    @maria.
    Wat heerlijk zo’n biografie. De afgelopen week ben ik bijna dagelijks naar de bibliotheek geweest om boeken aan te slepen, maar er was niet één die me echt kon bekoren.
    Martine Delfos: Verschil Mag er zijn ,oa.
    Zelf schrijven is eigenlijk leuker;-)
    Ik ben benieuwd naar je blog.

  7. knaap met knapzak zegt:

    Vergeet het maar, Obama wordt leukjes, in de lijn JFK, Robert K, Luher King vermoord. Heb je nieuwe stijl McCain al meegemaakt en die enge rednecks die bang zijn dat hij Marxisme, Stalinisme, Islamterrorisme introduceert? Ik dacht dat ze uitstierven maar je schrikt je te pletter als je ze opeens op tv ziet.

  8. laila zegt:

    @knaap.
    Heb jij wel eens de flamenco gedanst?
    Zelfs bij Parkinson helpt het las in VK-magazine;-)
    "Leukjes in de lijn vermoord".
    Sensationseeker of angsthaas?

  9. jorrit zegt:

    ik kan niet dansen, laila, maar het si tijd voor verandering, yes we can, toch?

  10. laila zegt:

    @jorrit.
    Ik ga een tandje lager bloggen. De herfstvakatie is voorbij.

  11. knaap met knapzak zegt:

    Sensatiezoeker of angsthaas? Cynicus hooguit. Al in de sterren iets gezien?

  12. knaap met knapzak zegt:

    Laatste nieuws al gehoord?

  13. laila zegt:

    @knaap.
    Wat bedoel je?
    Er is méér dan internet; ik heb het druk met lessen , supervisie, een intensieve training ( krijg ik zelf) bezoeken PZ en PI enzovoort.
    Keep it cool.

Geef een reactie

