deadline!

Gisteren viel het aardige tijdschrift Schrijven weer eens in de bus, met een aantal interessante artikelen , zoals het artikel van Hedwig van Lier over autobiografisch schrijven en een artikel van Heidi Aalbrecht over het Vertelperspectief.

Ook staat er een uitdagende schrijfwedstrijd in en ik heb wel weer eens zin om in een "boekje te staan."

Schrijf een wintervertelling is de wedstrijd.
Wat moet je doen?
Schrijf een wintervertelling van 1000 tot 1500 woorden. Laat je inspireren door Gerard Reve’s Wintervertellingen of het verhaal "ijsregen"uit Sanneke van Hassels gelijknamige bundel. Of kies voor een kerstverhaal geent op Charles Dickens A Chrismas Carol. Of voor een ijzig sprookje als De Ijskoningin"van Hans Christian Andersen.
Mogelijkheden te over.
Hoe doe je mee?
Surf naar www.schrijvenonline.org/schrijfwedstrijd en bekijk de voorwaarden.

Help!!! De deadline is  15 oktober. Vandaag dus!
Enfin ik heb nog wel twee uurtjes over vandaag.
Ik probeer het.
Starend naar het meisje op de fiets in Leeuwarden zal de inspiratie als zachte sneeuw 
mijn  muze beroeren.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op deadline!

  1. peter louter zegt:

    Succes, maar mij niet gezien, van deadlines word ik hypernerverveus

  2. laila zegt:

    Af en toe vind ik zo’n druk heerlijk Peter en ik moet toch nog een verhaal schrijven voor mijn schrijfgroep van morgen.
    Ik heb één voordeel:
    Ton Rozeman zit in de jury en die heeft al eens voor de bundel Ware Verhalen iets van mij gekozen. Ik weet waar hij van houdt.:-)
    Maar nu : aan de slag!

  3. Jos Goedmakers zegt:

    Jij vindt druk af en toe heerlijk.
    Ik heb het af en toe heerlijk druk…

  4. Solvejg zegt:

    hee, wat leuk laila en dat je ons ook een kans gunt 🙂 Ik vrees dat het wel erg kort dag wordt (het wordt ook steeds later licht, valt je dat op?)
    Groet!!
    P.S. je moet je link even aanpassen, er mist een f bij schrijfwedstrijdReactie is geredigeerd

  5. maria zegt:

    Succes, Laila!!
    Over deadlines en wedstrijden:
    7 oktober was de deadline voor foto’s van de mooie Leidse begraafplaats Groenesteeg, waar ik veel foto’s had gemaakt. Helaas is mijn computer met die foto’s gecrashed… ik dus op 6 oktober om 16.00 (17.00 gaat de begraafplaats dicht) ernaar toe. Ik heb nog vier foto’s gemaakt, snel bij de fotosop uitgeprint en die avond opgestuurd.
    Ik zal deze foto’s nog op mijn blog laten zien, later.
    Sorry niet ingelogged voor de aanbeveling…Reactie is geredigeerd

  6. laila zegt:

    @Solveg.
    Ik ben een kerstverhaal dat ooit in de Stentor stond uit mijn hoofd aan het bewerken. Heerlijk.
    Je kunt nog meedoen!
    Dat efje had ik al toegevoegd.
    @maria.
    Van deadline naar begraafplaast is maar een kleine sprong:-)
    Ik ben benieuwd naar de foto’s.
    De Kranenburg is een mooie begraafplaats hier.
    Er is net een boekje verschenen ivm het 75-jarig bestaan. Kinderen van de Kranenburg heet het, geschreven door een moeder die haar kind vroeg verloor.
    Met foto’s van grafjes en verhalen van ouders.
    Ik had er gisteren over willen bloggen.

  7. maria zegt:

    Net heb ik bij jou ingelogged omdat het mij ook inviel dat "deadline"erg goed past bij een begraafplaats…
    Straks is het Allerzielen, dan komt het extra goed uit met begraafplaats-blogs.Reactie is geredigeerd

  8. christien damman zegt:

    Volgens mij is mijn reactie niet aangekomen, klopt dat?

  9. Geroma zegt:

    Ben benieuwd of het je nog is gelukt, Laila.
    Zelf ben ik gewend om met deadlines om te gaan ….Onder druk, schrijf ik juist beter onder bepaalde omstandigheden, dat wel…

  10. laila zegt:

    @Geroma.
    Soms kun je onder druk goed presteren; vaak ook niet.
    Het is gelukt, maar ik ben maar voor 80% tevreden. Te weinig.

Geef een reactie

