godverdomse dagen…/ boekenweek 2015

op een godverdomse bol, is de titel van de nieuwe roman van Dimitri Verhulst.( 1972) Een schrijver waar ik al een tIjdje nieuwsgierig naar ben, maar nooit iets van gelezen heb. In 2007 won hij de Gouden Uil voor De helaasheid der dingen, ook al zo’n intrigerendet titel en dan nu het interview in Trouw. De tien geboden van Arjan Visser. Een prachtig interview.
4 Eer uw vader en uw moeder. “Ik zal het kort voor u samenvatten: mijn moeder, mijn vader en ik leven samen. Mijn vader lust niet graag en pintje,nee, hij zuipt zichzelf de kist in. Op een dag heeft mijn moeder er genoeg van. Ze gaat weg en neemt mij mee. Ze heeft een nieuwe man leren kennen dus is er een echtscheiding. Maar na een periode zegt ze: “Ik moet je niet meer hebben”en zet me, met een doosje kledij op straat. Zoek zelf maar uit waar je heen gaat. Ik ben elf.”
Hij vertelt over zijn rokkenjagen, maar ook de partner die hij vond, zijn verzoening met zijn vader, het gezinsvervangend tehuis. En wat betekent het om dan zelf vader te zijn? Een boeiend man.
—————————————————————-
boekenweekgeschenk 2015
boekenweekessay: (17-2 gastredacteur van DWDD)
—————————————————————————————-
en aan te bevelen:
de-eenzaamheid-van-de-waanzin---ranne-hovius-0-
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op godverdomse dagen…/ boekenweek 2015

  1. Maria-Dolores zegt:

    dat soort thema’s (en schrijvers) boeien mij wel. meestal wacht ik met het kopen van zo’n boek tot ik het een paar jaar later bij de afgeschreven boeken van de bibliotheek tegenkom. pas een boekje van Connie Palmen gescoord, waar ik al langer nieuwsgierig naar was. en iets van Margriet de Moor, dat me tegenviel…
    nu nog even je link lezen.

  2. coby zegt:

    Intrigerend en interessant thema, vind ik.
    De helaasheid der dingen….prachtig gevonden, dekt lading.
    Hartelijke groet, Coby

  3. morticia zegt:

    Laila,
    om die reden zal ik zijn boek nooit lezen.
    Dat thema is zo lelijk dat ik er triest van word. Ook omdat die miserie dagelijkse pijnlijke realiteit is.
    Zuipen, alcohol, gezinnen die kapot gaan, ruzie`s en het drama dat het kind ervaart, echtscheiding en rechtszaken….
    Nee, geef mij maar schoonheid :-)Reactie is geredigeerd

  4. laila zegt:

    @MD. Wat kun jij lang wachten!
    @coby.
    Knap dat iemand dergelijke ervaringen zo om kan zetten.
    @mortica.
    Van het interview word je niet somber. Lees het maar eens.

  5. gala zegt:

    ja, ik kende hem al, het boek nog niet

  6. Luke zegt:

    Ben nieuwsgierig geworden.
    Heb al eens zoiets gelezen, moet dat nog eens nagaan.
    groet Luuk

  7. Laila zegt:

    Dimitri schrijft het boekenweekgeschenk 2015; Te gek voor woorden; waanzin in de letteren.
    Ha.

Geef een reactie

