week van de smaak

"Heb je beneden ( in de hal van de school) al hapjes geproefd", vroeg een collega net.
Zoiets hoeft men mij maar te zeggen en ik ben al weg. Dol op lekkers en vooral zo om deze tijd van de middag.
Streekgerechten waren er vooral en Zwolle wil zich profileren nu de stad tot Stad van de Smaak is gekozen.
Vorige week had VK-magazine een aardig stukje over Xander’s Bazaar, een restaurantje  met een mediterrane keuken, dat ik niet kende. Het kreeg veel waardering en vooral ook de prijs-kwaliteit-verhouding kreeg een 8. Heel gunstig, want de befaamde Librije is errug duur.

Vorige week zaterdag brachten we een bezoekje aan het restaurant dat zo fraai gelegen is in het souterrain van het net gerestaureerde Hopmanshuis, een historisch pand waar ooit de stadsherberg was. Om een tafel te reserveren voor zaterdag. Het bestaat twee jaar en het valt niet zo op omdat op dat monument geen borden gehangen mogen worden.

Het interieur is gezellig. Er zijn invloeden uit Portugal, Marokko, Griekenland  en de menukaart leek ons wel wat.
"Hebt u ook een menu?"
"Nee, maar we kunnen wel een menu voor u samenstellen. Wat lust u niet?"
"We lusten alles, maar vis vinden we lekker."
"Dat wordt dan een verrassingsmenu."

Een verrassend, smakelijk weekend, wens ik de lezer.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op week van de smaak

  1. fravapa zegt:

    Heb het artikel gelezen, en ben dus benieuwd naar jullie waardering voor het verrassingsmenu!

  2. fravapa zegt:

    en waar bestond het uit?

  3. kees smit zegt:

    Het begon geloof ik met het preuvenemint, en het breidt zich steeds meer uit. En terecht.

  4. Luke zegt:

    Bij het Rodetorenplein??
    groet Luuk

  5. laila zegt:

    @fravapa.
    As zaterdag. Ik zal pen en papier meenemen voor een verslag:-)
    @kees.
    Sjonnie en Therese Boer hebben erg veel gedaan op dit gebied.
    @Luke.
    Yep. Rode Torenplein.

  6. Karin zegt:

    Ik neem vaak het verrassingmenu als dat op de kaart staat.
    Wat is het prijsniveau van dit restaurant/

  7. Ramirezi zegt:

    Met een foto van elk gerecht natuurlijk, kunnen we watertanden…

  8. laila zegt:

    @Karin.
    Ik ook. Her stellen ze een verrassingsmenu samen voor ons.
    De prijzen zijn goed te doen.
    Op de site kun je het zien.
    @Rami.
    Ik maak helaas vrijwel geen foto’s.
    Je zult het met je eigen verbeeldng moeten doen.Reactie is geredigeerd

  9. Henk van Leuken zegt:

    Laat je lekker verwennen want de liefde gaat nog altijd door de maag!………:)

  10. laila zegt:

    Je bent een kenner Henk:-)

  11. annet zegt:

    dank je en wat heerlijk
    dat je uit eten gaat
    alleen al dat woord
    uit eten gaan….
    geniet ze Laila
    gr. van Annet

  12. laila zegt:

    @annet.
    Bedankt ; in de toekomst hoop ik het nog vaker te doen:
    uit eten,
    ik ben er dol op.

  13. kornelis zegt:

    ergens eten zonder schreeuwerige borden buiten….moet wel een feest zijn!

  14. laila zegt:

    @kornelis.
    Vast wel.

  15. Marianne zegt:

    Laila, op deze mooie herfstdag zul je (in dit restaurant)ongetwijfeld genieten! Eet smakelijk!

  16. laila zegt:

    Ach; jij bent het Marianne:-)
    Het was heerlijk.
    Drie gangen vis; zalm, zeeduivel en goudbaars ( die laatste twee had ik nog nooit gegeten) en een zalig zoet dessert.

Geef een reactie

