Johnnie Depp of…

Beelden vliegen in duizelingwekkende vaart door mijn hoofd. Scenes van favoriete films.
Anthony Hopkins in The silence of the lambs, met de fraaie Jodie Foster,Donald Sutherland in het magische Don’t look now

132 fotootjes van acteurs staan achterop de NRC en het is de bedoeling dat je een favoriet kiest. Prachtige mannen, maar ik mis ook een paar. Denzel Washington, Morgan Freeman. Op 25 september wordt de uitslag bekend gemaakt op de avond van de grote filmquiz.

We hadden het er gisteren over, maar kiezen is moeilijk.
Ook Nederlandse acteurs staan erbij. De mooie Rutger Hauer en Tygo Gerhardt in Van God los; een film met allure.

Wat zijn de criteria om te kiezen?

Clint Eastwood; een man met visie, ook als regisseur. Million Dollar Babe; een ontroerende film.

Ik kies nu voor een acteur die bijna zichzelf lijkt te spelen , waarvan één film zeker tot mijn top tien behoort. De afgelopen tijd zag ik As good as it gets en The Bucket list met hem. Elke keer kan ik me verheugen als er een film is waarin hij speelt.

One flew over the cuckoo’s nest. Jack Nicholson.

Wie kies jij en waarom?

zie: www.debesteacteur.nl

Ik baal als een stekker dat plaatjes niet lukken. Helaas.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op Johnnie Depp of…

  1. vuurjuffer zegt:

    ha laila,
    leuk blogje
    ik kies voor marcello mastroianni in la dolce vita, omdat ik daar nog steeds van droom,
    van die man en van dat leven,
    er werd over hem geschreven dat hij geen persoonlijkheid bezat en misschien daaron wel een goed acteur,
    de latin lover en gewoon mijn type:))
    fijne zondag

  2. vuurjuffer zegt:

    kiezen blijft moeilijk,
    een gedeelde eerste plaats dan maar, omar sharif in dr. zjivago omdat ik zo graag julie christie zou willen zijn!
    groet

  3. lebonton zegt:

    er is maar een al pacino!

  4. pacopainter zegt:

    Niemand eigenlijk.

  5. christien damman zegt:

    Dag Laila,
    ik ga meer voor namen dan voor koppen.

  6. christien damman zegt:

    Sidney Poitier. To sir with love.

  7. Zusenzo zegt:

    Vind ik altijd zo moeilijk, dit soort longlisten/ lijstjes.
    Het is appels met peren vergelijken.
    Staat Pierre Bokma er toevallig op ?

  8. Mo zegt:

    Hadden ze niet de namen erbij kunnen zetten, dat was wat handiger geweest!
    Ik zit over Sean Connery te denken, maar Johnny Depp is natuurlijk ook nooit weg. En Robert de Niro natuurlijk.
    Waarom lukken de plaatjes niet?

  9. gala zegt:

    ik heb een top 3…mag dat?
    1. Paul Bettany
    2. Ian McKellen
    3. Marlon Brando

  10. laila zegt:

    @vuurjuffer.
    Mooi, die motivatie.La dolce via heb ik niet ezien. Toch eens doen als ik dromen wil:-)
    @lebonton: Eén Al Pacino. Wis en waarachtig.
    @paco> O.
    @Christien.
    Sidny Portier; aha.
    @Zusenzo.
    weet ik niet.
    @Mo.
    Robert de Niro ja. Welke film?
    Ik weet niet waarom ik geen plaatjes kan plakken. Via het icoontje loopt het spaak met pop-upblockers ofzo.
    @gala.
    Moeilijk kiezen he. Is Paul Bettany van A Beautiful Mind? Mijn zoon koos ook oa Ian McKellen.

  11. Mo zegt:

    Robert DeNiro in ALLE films waarin hij niet probeert grappig te doen.

  12. laila zegt:

    Hoi, hier lukken de plaatjes wel.
    Dat zijn er niet veel Mo;-)

  13. Bart zegt:

    Leuk dat je me er alsnog op attendeerde, laila, ik had deze gemist!
    …en natuurlijk bedankt voor je aanbeveling voor de Poolse bruid!
    Ik zou gaan kiezen tussen de volgende acteurs: Dustin Hoffman, Al Pacino, Jack Nicholson, Johnny Depp, Gene Hackman en Robert de Niro. Een moeilijke keus, ik geloof dat ik uiteindelijk tussen Al Pacino en Jack Nicholson zou (moeten) kiezen. En dan wordt het…Al Pacino!
    Groet, BartReactie is geredigeerd

Geef een reactie

