jongensdroom

fotofoto

  Zo meteen loop ik weer de deur uit met de hond en na vijf minuten lopen ben ik bij dit meer. Deze zomer heb ik daar het meest van genoten; van dit gebied Zo dichtbij.
Elke dag weer slenteren met de hond; ook ’s avonds, op een bankje met de zon in het gezicht. Grote karpers hebben mijn zonen er gevangen en voorzichtig teruggezet.
Gezwommen hebben we hier en geluierd op luchtbedden, vroeger toen ze klein waren.  Met de ijzers onder gebonden dwars over de plas. Onder vliegers hebben ze gehangen, waar de wind tegen aan beukte.Opgetild werden ze.
Veel vogels zijn er en vissen en reeen achter het kleine bruggetje, in de uiterwaarden van de Vecht. Ooievaars heb ik er gezien.

Het was er stil, deze zomer .
Ongewoon mooi en zo dichtbij.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op jongensdroom

  1. vuurjuffer zegt:

    ode aan de wijde aa
    mijn wijde aa
    daar rond
    in alle seizoenen
    een leven weggelopen
    en weer ingehaald
    zo’n wijde aa verdient een betere foto, laila!
    groet je de vuurjuf

  2. laila zegt:

    "een leven weggelopen
    en weer ingehaald." fraai.
    foto: een jongensdroom toegevoegd.

  3. martien zegt:

    Mooie plek. En bij Zwolle? De Vecht ken ik toch goed, dacht ik 🙂

  4. laila zegt:

    @Martien.
    Natuurlijk ken jij de Vecht;( van Dalfsen toch?) ik wil nog ooit een keer fietsen:-) naar de bronnen in Duitsland, waar hij ontspringt. Bij Zwolle mondt hij uit in het Zwarte Water. Veel aalscholvers zijn er hier en reeen, vlak tegen de woonwijk aan. Ik heb ze vaak gezien.

  5. Henk zegt:

    Prachtige vis.
    Groeten, Henk.

  6. vuurjuffer zegt:

    weer een jongensdroom uitgekomen!

  7. laila zegt:

    Jaja juffer.
    Ze komen van heinde en ver om dit soort vissen te vangen.

  8. coby zegt:

    Waarschijnlijk heb je er vanochtend alweer gelopen of loopt er nu nog. Ik proef de omvang en draagkracht van alle herinneringen die er voor jou aan dit water vast zitten en hoe veel schoonheid het voor jou bezit en betekent.
    Je bent er mee verbonden, zo voelt het.
    Mooi, deze persoonlijke ode. Heb een goede zaterdag, Laila.
    Hartelijke groet, Coby

  9. laila zegt:

    Yep; net terug. Weer veel gezien en sproetjes erbij;-)
    Leuk; jouw reactie.

  10. Gala zegt:

    heerlijk, een stil en mooi stukje Nederland, om te koesteren

Geef een reactie

