Werkman-Chassidische legenden-Buber / Beste Groninger Boek 2015/ 2018 100 jaar De Ploeg

19-3 Helaas is dit bericht in de prullebak verdwenen.

H.N. Werkman 1882 - 1945

19-3-2017 Werkman/Leven & Werk is uitgeroepen tot best Groninger boek 2015 en dat verbaast me niet.


Een projektgroep is de Grote Overzichttentoonstelling van De Ploeg in 2018 aan het voorbereiden en dat verheugt me.De Ploeg bestaat dan 100 jaar. Nieuw boek, symposia en andere aktiviteiten.

http://www.groningermuseum.nl

Onlangs aangekocht door het museum :

Jan Altink:Schip met rood zeil.

Afbeeldingsresultaat voor jan altink schip met rood zeil

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op Werkman-Chassidische legenden-Buber / Beste Groninger Boek 2015/ 2018 100 jaar De Ploeg

  1. Meneer zegt:

    Je komt toch niet uit het noorden, Laila?

  2. laila zegt:

    Ek ben nie van hier nie,
    maar ook nie van daar nie:-)

  3. Meneer zegt:

    Gelukkig maar.

  4. coby zegt:

    Die bovenste vind ik mooi! Met heel weinig heel veel laten zien. Het lijkt simpel, maar is altijd een teken van vakmanschap, vind ik. De kunst van het weglaten…
    Hartelijke groet, Coby

  5. laila zegt:

    @coby. Prachtig niet.
    De Chassidische legenden zijn ook op het internet te zien, zag ik net.

  6. Gala zegt:

    ja die bovenste is echt ontroerend

  7. laila zegt:

    @Gala. Dat je het woord ontroerend noemt.
    In het tijdschrift Oog las ik over beide tentoonstellingen met als kop:
    bedrieglijk bescheiden 1 en 2.
    Met name die Chassidiche legenden van hem werden ontroerend genoemd.

  8. koen -drijfveren zegt:

    indrukwekkend werk, heel basaal!
    gr,koen.

  9. laila zegt:

    @Koen.Dank je wel .
    Ik verwacht nog wel media-aandacht voor Werkman; ivm de beide tentoonstellingen.

  10. klaas @ weblog delfzijl e.o. zegt:

    Ik heb de executieplek van Werkman en zijn graf bezocht, zie:
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht.php?id=158881

  11. laila zegt:

    Mooie foto’s.
    Ik ken het graf; had een training in de Volkshogeschool van Bakkeveen.

  12. Laila zegt:

    Volgend jaar is het 70 jaar geleden dat Werkman werd doodgeschoten.
    2015 Werkman-jaar.
    Barbara Stok kreeg wederom ( net als bij Vincent) de eer een stripboek te maken.

Geef een reactie

