10 april 9:40:02

foto

Een broedende slechtvalk in Zwolle, bij de Ijssel.
Hoeveel nestvalken broeden er op dit moment?
In Nederland, 6, 7 8, 9 ?
In de wereld?
Hoe lang duurt dat broeden?
Wat gaat er in de vogel om?
Gaat er iets om in een vogel?
Zullen de jongen gezond geboren worden?
Wanneer?

Eerst komt het wachten, het verheugen,
leunend tegen lage muurtjes,

dan komt het voorgevoel van
hoe-nu-verder

daarna het hoe-nu-verder
zelf.

Judith Herzberg


Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op 10 april 9:40:02

  1. vuurjuffer zegt:

    veel vragen op de vroege morgen, laila
    met een prachtig gedicht van j.h.
    een groet

  2. laila zegt:

    @vuurjuffer.
    Op vakantie geweest?
    Falca zit er een beetje duf bij. De foto zal ik binnenkort verversen.
    Prachtig toch, zo’n unieke vogel in onze contreien.
    Ik ben er trots op:-)

  3. Gala zegt:

    ’t is net een mens 😉

  4. jeg synes zegt:

    ja, je hebt gelijk, het is prachtig..
    maar het is tegelijk ook heel erg dat er nog maar zo weinig zijn…
    het gedicht past er goed bij, maar slaat ook op de mens, jij en ik…
    jeghils

  5. laila zegt:

    @Gala: dat vinnik ook;-)
    @jeg: Ze waren bijna uitgeroeid in WO 2 omdat ze Hitler’s duiven opaten;-) Ik kijk meerdere malen per dag. De foto is weer ververst.
    @ zintuigen.ja, he.

  6. Gus Bolden zegt:

    Laila, ik begrijp niet helemaal het verbsnd tussen het gedicht en de valken.
    Maar als er nog maar 8 van zijn. Bloody shame.
    Verzorg ze, gewoon wees brutaal en geef goed voedsel.

  7. laila zegt:

    @Gus Hoeveel paren er zijn in Nederland weet ik niet; binnenkort zal op de site informatie komen, denk ik.
    Broeden en verwachten; daar zie ik een overeenkomst.
    Weer een verse foto;-)

  8. laila zegt:

    Lekker slapen Falca.
    ’s Nachts broedt je goed.

  9. laila zegt:

    Inmiddels is er één jong valkje. Ach gossie.

Geef een reactie

