jopie de verteller/ vernieuwd 2015

fotofotoHet afgelopen weekend zag ik even beelden van Workum.
Piet Paulusma stond voor het Jopie Huismanmuseum.
Buiten .Er werd paling gerookt en als ik nu ergens dol op ben dan is het…

Prachtig zo’n oud plaatsje en zo’n bijzondere kunstenaar/ voddenkoopman.

Het jaar 2008 staat in het teken van Jopie de Verteller.
In het najaar komt een boek van hem uit.

Zo gauw het weer een beetje opknapt en volgende week wordt het alweer warm heb ik gehoord, wil ik naar dat museum toe. Ik ben er nog nooit geweest.
Maar eerst maar weer eens door een sneeuwstorm naar huis:-)

www.jopiehuismanmuseum.nl


afbeelding 1: vriendschap
afbeelding 2: zelfportret 1978

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op jopie de verteller/ vernieuwd 2015

  1. vuurjuffer zegt:

    ik was er afgelopen herfst en heb er een prachtig gummetje gekocht met veel geluk! erop,
    het gumt prima 🙂
    de vuurjuf

  2. coby zegt:

    Ik ben er, zeker 15 jaar geleden, geweest.
    Workum is de moeite waard en de werken van Jopie heb ik vooral bekeken met de kennis en de persoon van Jopie erbij in mijn hoofd. Dat gaf voor mij zijn werk een "driedimensionale" betekenis en waarde. Zijn vakmanschap, zijn persoon(en geschiedenis) en zijn filosofie.
    Hartelijke groet, CobyReactie is geredigeerd

  3. Aad Verbaast zegt:

    Echt naar toe gaan, geweldig schilder en nog een parachtig gebouw ook, plaatsje (maar dat had je al gezien ook leuk..
    Jopie: een van mijn all time favorites!!
    Waarom: zie coby..

  4. Wilma zegt:

    Geweldig ja, leuk daar!

  5. Wilma zegt:

    Oef…stom stom!

  6. laila zegt:

    @vuurjuffer: zo’n geluksgummetje wil ik ook wel:-)
    @coby: Veel heb ik al over hem gelezen in de loop de tijd.
    @aad: Mooi dat gebouw. Hij heeft/had ook veel vrienden Freek de Jonge bv.
    @Wilma: Ook al een fan van Jopie?:-)

  7. Johan HvD zegt:

    Heb er veel over gehoord en gelezen maar nog nooit geweest. Tis een beetje ver uit de richting.
    Maar, is meneer Paulusma ook een vriend?
    Het zal toch niet…

  8. Erna zegt:

    Net als Johan is het voor mij ook een beetje ver uit de richting 🙂
    Maar ik zal de tip proberen te onthouden

  9. laila zegt:

    @Johan: Waarom geen vriend, Piet Paulusma. Hij had ze in alle kringen.
    @Erna: Ik heb nog een zelfportret uit 1947 toegevoegd. In de Stentor las ik net dat zijn zoon Pepijn een samenstelling maakt van verhalen en afbeeldingen.

  10. Miranda Mei zegt:

    Het museum en de kunst van Jopie zijn aan te bevelen, als het boek uitkomt ben ik ook zeker van plan het aan te schaffen. Mooi excuus om na vijf jaar het museum eens weer te bezoeken!
    groet,
    M.

  11. Gus Bolden zegt:

    Oh, daar moet je heen en koop alle ansichtkaarten.
    Die gast was goed, tot in finesses schilderen.
    Als ik wat van hem aan de muur had???
    Je schrikt soms gewoon dat iemand zo fijn kon schilderen.
    En hij hield van meen ik op paling vissen.
    Maar werkelijk Laila, ga dat gewoon zien.
    Echt zo goed.

  12. laila zegt:

    @Miranda: Tja; als friezin…
    @Gus: Wat vind je van de boterham?

  13. martien zegt:

    We zijn er een paar keer geweest. Hoe je met heel weinig verf een (prachtig) schilderij kunt maken. Fantastisch gewoon. Het plaatsje is ook mooi.

Geef een reactie

