tien geboden

fotoEen pittige vrouw is Heleen Mees die in de Trouw van afgelopen zaterdag aan het woord is.

Een keuze waarmee de krant als het ware stelling neemt.
Heleen is econoom, jurist en publicist en woont sinds 2000 in New York, waar zij werkt als advisuer in Europese Unie-zaken. Ze publiceert onder andere in de NRC, de Internationale Herald Tribune en Le Monde en ze is medeoprichtster van Women on Top.

Een interessante vrouw vind ik het die geen blad voor de mond neemt, een beetje een provo ook.
De 10 geboden eindigen als volg:
" Ik heb sinds ik een column in het NRC Handelsblad schrijf, toegang tot vrijwel alles en iedereen. Het gaat me niet om aanzien, het gaat over het niveau waarop ik dingen kan doen.
Omgang met andere bijzondere energieke mensen verbetert de kwaliteit van mijn eigen denken.Ja, het gaat allemaal razensnel. Vorig jaar hoorde ik nog wel eens iemand zeggen.
wat een lastige meid, die Heleen Mees. Wanneer gaat ze weg.
Inmiddels is het de meeste mensen wel duidelijk.
`I´m here to stay."

www.trouw.nl/tiengeboden

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op tien geboden

  1. Klaverblad zegt:

    Dat heb ik nou met het VKBlog. Is voor mij een primaire levensbehoefte sinds ik in september 06 met pensioen ging. Het heeft mijn leven verrijkt, ondanks de hektiek die het geeft of ik over mezelf afroep. Zoveel interessante mensen en thema’s.
    En troep gooi je normaal toch ook in de container. Je hebt het vaak zelf eerst in huis gehaald..

  2. laila zegt:

    @Klaver.
    Inderdaad: zoveel ineteressante mensen en thema’s; ook bij het VKBlog, maar die 10 geboden lees ik graag.
    Well: ik ga maar eens naar buiten nu, voor een stevige wandeling. De zon schijnt uitbundig:-)

  3. Zusenzo zegt:

    Ik ben niet zo’n Mees-fan, maar zo’n persoonlijk interview is altijd weer een goede stap in de richting van "verder kijken dan je neus lang is".
    Ook Heleen is niet alleen maar die boze power-feministe.
    Zo ben ik heel anders gaan kijken naar die (enge) advocaten tweeling Anker na een zeer mooi en persoonlijk interview met één van de twee.

  4. Aad Verbaast zegt:

    Ik zal het eens gaan lezen.. onbekend met deze ‘provo’..

  5. laila zegt:

    @Meneer:Wat vind je mooi?
    @Zusenzo: De gebroeders Anker eng? Heb ik nooit gevonden.Arjan Peeters heeft er juweeltjes van gemaakt, van die interviews:Er zijn veel fraaie bij, Maarten van Rossum, Nelleke Noordervliet enz.
    Vroeger, als VN kwam las ik Bibeb altijd het eerst.
    @Aad: Lees ze.

  6. laila zegt:

    Sorry Arjan; je heet Visser:-)

  7. Jos Goedmakers zegt:

    Absoluut geen rare vogel, die Mees. Ze heeft het meestal bij het rechte eind.

  8. Johan HvD zegt:

    Het NRC heb ik lang niet meer in handen gehad. Had daar vroeger een abonnement op. Tegenwoordig twijfel ik steeds tussen NRC-VK en Trouw. Meestal wordt het dan VK. In de kiosk bedoel ik dan.
    Ik lees veel maar alles lezen vergt veel tijd. Toch zal ik eens op mevrouw Mees letten.

  9. laila zegt:

    @Jos: Tof zo’n reactie van een man.
    @Johan: idem

  10. k. van vulpen zegt:

    being here to stay,
    ach ja…
    ik blijf ook nog even.

  11. laila zegt:

    @vulpen: Ook een fan van Heleen ?:-)

  12. Erna zegt:

    ok! Nog nooit van die dame gehoord, klinkt goed 🙂 klinkt als een vrouw met ballen :))

  13. laila zegt:

    @Erna: Een vrouw met ballen; zoiets ja. Bij de link kun je een fraai interview ,met haar lezen.

  14. maria zegt:

    Ik ben net terug en heb de kranten nog niet gelezen, maar ik houd niet van Heleen Mees en het harde feminisme.
    Toch heeft zij een keer een zeer goede column geschreven, waar zij wees op de gedichten van Carlos Drummond de Andrade, ‘De liefde , natuurlijk’, een supermooi bundel dat ik toen heb gekocht.

  15. laila zegt:

    @Maria. Van Hard hou ik ook niet, maar in het interview ( zie link) 10 geboden komt ze als een interessante vrouw naar voren.
    Er staan veel juweeltjes bij die 10 geboden. Arjan Visser laat mensen subliem tot hun recht komen ( een beetje als Bibeb)

Geef een reactie

