vrouw en godin/1 maart 2017 Horizon Zero Dawn

foto

Wie wil je zijn?
Een Hera van het huwelijk
trouw, toegewijd, maar ook jaloers

Persephone van de lente
een zorgeloos meisje
naief als een madelief

Demeter, oermoeder
van het graan
warm liefdevol en zorgzaam

Athena, de koele
van de wijsheid,
beheerst en verstandelijk

Aphrodite, van de liefde
sensueel en onweerstaanbaar.

Of Artemis, van de jacht
moedig en strijdvaardig.

Ik kies voor
van allemaal een beetje.

Wijsheid als het nodig is,
trouw indien gewenst
warm en zorgzaam
moedig en strijdvaardig
en onweerstaanbaar sensueel
af en toe.

afbeelding: Artemis
tgv Internationale Vrouwendag 8 maart

http://www.wo-men.nl


maart 2017

fascinerend; zo’n game waar jaren aan gewerkt is door http://www.guerrilla-games.com in Amsterdam

Aloy heeft de hoofdrol ( VRouw en Godin)

Gerelateerde afbeelding

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

27 reacties op vrouw en godin/1 maart 2017 Horizon Zero Dawn

  1. Morgaine zegt:

    Ja, zullen we ze allemaal zijn?:)Mooie bijdrage!

  2. laila zegt:

    Allemaal Morgaine:-)

  3. Anna zegt:

    je vergeet Hestia, Laila 😉
    een vrouw heeft zeven gezichten

  4. laila zegt:

    Klopt Anna; die van de spiritualiteit. Hoe kan ik die vergeten!

  5. jacob hesseling zegt:

    Ik ga ervoor Laila: zeven voor de prijs van één.
    Is er trouwens ook niet een godin van de dageraad : Auralia of Aurelia of Aurore ?

  6. laila zegt:

    Er zijn er nog duizenden Jacob, maar niet voor de prijs van één vrees ik.
    De meest bijzondere, waar ik nog eens een heel blog aanwijdt vind ik Kali.Reactie is geredigeerd

  7. coby zegt:

    Bijzondere bijdrage voor vrouwendag, Laila.En een heel fraaie afbeelding, geboeid naar gekeken.
    Kijk uit naar je blog over Kali.
    Hartelijke groet, CobyReactie is geredigeerd

  8. Morgaine zegt:

    Kali rulez;)

  9. laila zegt:

    @Coby: Dank Coby.
    @Morgaine: Bij de Slegte vond ik een paar jaar geleden een schitterend boek over Kali, van Ajit Mookerjee:
    Kali: de Vrouwelijke Kracht.
    En zo ben ik weer bij mijn doctoraal bijvak: Indiase cultuurkunde, waar ik toen niet zoveel van begreep.

  10. laila zegt:

    Voor ik de computer afsluit nog even:
    Ik heb een sublieme jonge Chopinvertolkster ontdekt:
    Valentina Igoshina, via You-tube Chopin Impromptu’s.
    Zelden heb ik zo’n sprankelende vertolking gehoord.

  11. Gala zegt:

    aaah prachtig laila…ik wil van al deze godinnen iets maar Artemis trekt meer net zoals Persephone… (tegenpolen haast)

  12. laila zegt:

    Jij hebt iets met madeliefjes Gala;
    ik ook zeker al kan ik paardebloemen ook waarderen;-)
    Een mooi, sterk wijffie die Artemis, niet?Reactie is geredigeerd

  13. niko zegt:

    Ik heb wel van alles wat.
    Alleen de één is meer of sterker ontwikkeld dan de ander!
    En Kali, gut, daar heb ik ook een mooi boek van, ergens:) Ik ga het ff opzoeken, nou we er toch over hebben:)
    mooie bijdrage op vrouwendag!

  14. Gala zegt:

    laila, heel sterk wijffie ja…zo soepel ook 😉

  15. laila zegt:

    @Niko: Van alles wat; we hebben een "leven in meervoud".:-)
    @Gala: ook soepel;-)

  16. Eva zegt:

    Mooi vrouwendagblog!
    Hier in de buurt is een happening
    genaamd: "Godin" en gebaseerd op de
    godinnen die jij hier neerzet!
    (Of is "Godin" het thema van deze
    vrouwendag? dan heb ik iets gemist!)
    gr eva

  17. laila zegt:

    @Eva. Op 15 maart is een vrouwendag van de AOB ( Algemene Onderwijsbond) en daar kun je een workshop Godinnen volgen. Zo kwam ik op dit thema. Overigens heb ik eerder een blog geschreven over de godin in iedere vrouw.
    (En de god in iedere man)
    Bohlen heeft daar aardige boeken over geschreven Het is een speelse manier om naar "de mens" te kijken.Reactie is geredigeerd

  18. Annelies zegt:

    Creatief Laila, voor mij mogen ze er allemaal bijgehaald worden – ze moesten eens weten 😉

  19. Linde zegt:

    Mooi Laila, aanbevolen!
    Ik kies voor alles een beetje. Groet LIndeReactie is geredigeerd

  20. maria zegt:

    Ik zie dit blog nu pas.. maar ik heb al een nieuwe blog in mijn hoofd als een reactie op jouw "Artemis-Athena" opmerking op mijn blog die mij zeer geinspireerd heeft.
    Komt waarschijnlijk nog vandaag.Reactie is geredigeerd

  21. vuurjuffer zegt:

    mooi als je al die facetten in jezelf kunt verenigen,
    mooi ook als er op die verschillende kanten een beroep wordt gedaan,
    dat maakt je tot een rijk mens
    weekendgroet je

  22. petrus zegt:

    Beste laila,
    Als man wil ik ook wel zo zijn:trouw maar een beetje jaloers,lief maar niet naïef, warm, liefdevol en zorgzaam,wijs en verstandig (en handig), lief en onweerstaanbaar sensueel.
    Zaterdagmiddaggroet

  23. Peter Louter zegt:

    Als ze maar van Venus komt 🙂

  24. laila zegt:

    @maria: inspireren en geinspireerd worden. Laten we dat blijven doen.
    @ vuurjuffer: een mooie reactie.
    @petrus: in iedere man huist ook een god/of goden.
    @Peter: Van Mars, de maan of de sterren. Wat maakt het uit?;-)

  25. laila zegt:

    Voor de volledigheid:
    @Annelies, ik vergat jou: "ze moesten eens weten";-)
    @Hilde: van alles een beetje, yep.

  26. Solvejg zegt:

    Dat een vrouw zeven gezichten heeft, heb ik me onlangs ook laten vertellen, maar dat mijn een-na-sterkste godin Artemis was, vond ik toch wel heeeel opvallend. Mooi plaatje! Groet van Sol (Diana)

  27. laila zegt:

    @Solveg(Diana) Mensen met pit en lef; daar houd ik wel van:-)

Geef een reactie

