eternal knots ( oneindige knoop)/ PC Hooftprijs 2016

fotofotoWaarde lezer,

Het is nog geen 14-2, de dag waarop ik begon een jaar geleden, maar ik verstuur hem vast. Deze brief.

“Goh, die vrouw heb ik vanmorgen nog gezien”, zei ik tegen mijn collega, toen hij me een mail stuurde over de ICCO, een organisatie waar zijn dochter voor werkt.

Deze organisatie zet zich onder meer in voor democratisering, vrede en rechtvaardigheid. Aandacht wordt ook besteed aan een betere positie van vrouwen. Met de campagne Vrouwen Staan Sterker concentreert ze zich op de positie van vrouwen in ( post)conflictlanden ( VN reslotutie 1325)

“Waar was dat ook weer, dat ik die poster zag. Ohja, ik stond op zo’n klein stationnetje in de waterige kou op de trein te wachten. Aan het gezicht van die vrouw bleef ik haken en op de één of andere manier bood dat een beetje warmte.”

Waarde lezer;ook ik ben een beetje immuun geworden voor allerlei campagnes en acties die de wereld willen verbeteren, maar omdat het toeval me tweemaal op één dag in aanraking bracht met het ICCO, werd mijn aandacht opgewekt.

Symbolisch kun je de organisatie steunen met de aanschaf van een zilveren hangertje, voor een luttel bedrag. Een voorstelling van een oneindige knoop.
Als je één hangertje bestelt krijg je er twee.  Af en toe jezelf een cadeautje geven is heerlijk, maar ook het geven aan een geliefde vriend of vriendin. Dat kan op 14-2, 15-2, wanneer je maar wilt.

Heel fraai vind ik de symboliek van die knoop, die volgens bronnen heidens is maar ook in het boeddhisme wordt aangetroffen. In het boeddhisme staat het voor een lang en gelukkig leven en het laat zien dat alles mer elkaar verbonden is. Vanuit de Kelten symboliseert de knoop de oneindige circel van het bestaan, omdat er geen begin of eind is.

Voor mij is een circel rond. Een jaar bloggen , met gemengde gevoelens.
Voorlopig ga ik door.

Groet
Laila

www.icco.nl

no.100

————————————————————————————————

 

Een bijzondere keuze. Astrid Roemer ; de PC Hooftprijs. Ook zo’n prachtig gezicht.

Ik ken haar amper maar heb meteen een boek gereserveerd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

19 reacties op eternal knots ( oneindige knoop)/ PC Hooftprijs 2016

  1. Jos Goedmakers zegt:

    Ik blijk dus wat zwakker te staan maar steun je in het idee hier door te blijven gaan. Een mooi symbool, die multi-interpretabele knoop. Proficiat, met je eerste jaar (bloggen ;-))

  2. de Stripman zegt:

    Goeie tip, Laïla ! En lekker doorbloggen, hoor…;o)Reactie is geredigeerd

  3. Zwollywood zegt:

    Een jaar alweer. Gefeliciteerd met 100!

  4. peter louter zegt:

    Sympathiek, linkje?
    Is het een gek idee, ik heb het gevoel dat je hier al veel langer was

  5. vuurjuffer zegt:

    laila,
    gefeliciteerd met je 100ste, een mooi blog

  6. Maria-Dolores zegt:

    een mooi symbool.
    en van harte gefeliciteerd!

  7. coby zegt:

    Laila, je hebt de 100 gehaald!
    Ik vind dit symbool niet alleen mooi, het geeft ook, vind ik, een goed beeld van je engagement en betrokkenheid die ik hier vaak in allerlei soorten bijdragen en je reacties van jou voel en vind.
    Hartelijke felicitatie-groet, CobyReactie is geredigeerd

  8. kees smit zegt:

    Proficiat, Laila, en ga door!

  9. Mark zegt:

    Groetjes en gefeliciteerd.

  10. laila zegt:

    @Jos: Kwaliteit trekt kwalitet aan, wat let je?:-)
    @Strikman:lekker? Blood sweat and tears, zul je bedoelen, althans in "mijn stijl.";-)
    @Zwolly: dank je.
    @Peter: al zo vertrouwd?:-)
    @vuurjuffer: dank je.
    @Maria-Dolores: mooi symbool he.
    @Coby: Heel aardig; die woorden van jou.Van harte bedankt.
    @Kees: dank je.
    @Mark: Leuk; hoe lang hebben we niet samen geschreven? 8 jaar? Jouw boek met columns, oa de merelcolumn, kijk ik nog wel eens in.
    Aan Dianne,
    Ik neem aan dat jij de hand hebt in deze plaatsing.
    Ik schrok vanmorgen,net nu ik overwoog ( tijdelijk) te stoppen.
    Maar goed; bij alle diversiteit past mijn benadering nauurlijk ook.
    "There’s a place in the sun,
    just for everyone.
    Maar:
    I do it my way:-)Reactie is geredigeerd

  11. de Stripman zegt:

    Blood, sweat and tears was anders best een leuke band. Dat past wel bij je…;o)

  12. jacob hesseling zegt:

    gaat zo goed, toch gemengde gevoelens ? :)Reactie is geredigeerd

  13. Gala zegt:

    goed besluit Laila, ik lees je graag en het feit dat het hangertje heidens is, trekt me erg aan

  14. jeg synes zegt:

    gelukwensen met je jaar bloggen…doe nog maar een jaartje erbij :))
    ik herken ook de knoop uit de vikingtekeningen…dus mijn hart gaat meteen al sneller kloppen…ik ga even kijken en lezen bij de ICCO…dank voor het delen….
    jeghils

  15. laila zegt:

    @Stripman: Bloed, zweet en tranen was beter geweest; de heerlijke meezinger van André Hazes.
    @jacob:maar ik heb ook andere ambities met het schrijven.
    @Heerlijk heidens Gala en dat je me graag leest vind ik fijn om te horen.
    @jeg: Als je even bij ICCO kijkt is mijn doelstelling, en die heb ik meestal, geslaagd.
    Bedankt voor de reacties.

  16. laila zegt:

    A propos: Die eeuwige knots in de titel doet me aan Freud denken:-)

  17. Hetty zegt:

    Ken zoveel sterke vrouwen… Wat een rijkdom eigenlijk! HEb dus maar wat extra ‘knopen’ besteld. Moet een goed gevoel geven om ze straks uit te delen…

  18. laila zegt:

    Ach Hetty;
    Wat leuk; jouw reactie.
    Ik draag de zilveren bedel aan een zilveren ketting, samen met amber, bloedkoraal . Dag en nacht:-)
    Uitdelen: een goed gevoel, voor jou zeker nu ook.

  19. Laila zegt:

    3-11-2014
    Via de site van ICCO en de NRC is het boek ICCOnomics; succesvol sociaal ondernemen, te downloaden

Geef een reactie

