grijze wolf/ na 150 jaar terug?

foto

voor haar geen prins op het witte
paard, maar een echte man op een grijze
wolf, dwars door het moeras
waar lelies beloftes inhouden
en appelbloesem bijna binnen bereik

nog wel een weg te gaan

 

grijze wolf
viktor vasnetsov ( 1889)
Russiche sprookjes
www.groningermuseum.nl

———————————————————————————–

7-3-2015 Historische dag; wolf bij Noord-Sleen

B_fimvhUcAAlmVQ

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op grijze wolf/ na 150 jaar terug?

  1. Manus zegt:

    Als wolf blief ik geen brokjes
    noch blik met stukjes pens;
    ze stoppen je in hokjes,
    dat is de aard van de mens.
    Liever schaaf ik mijn tanden
    langs bomen en stel mijn eigen grens,
    die ik steeds weer kan verleggen.
    Dat heb ik voor op de mens.
    Als de jacht dan gaat beginnen
    -het is immers mijn natuur-
    dan moet ik mij gaan binden,
    maar slechts voor korte duur.
    Wat wij najagen vol vuur
    -beminnen genot, rust-
    is slechts voor korte duur,
    tot de zinnen zijn geblust.
    Dan scheiden zich weer onze wegen,
    verlaten we snel elkaars terrein.
    We mogen niet vergeten,
    dat we wolven zijn

  2. laila zegt:

    Tjongejonge Manus;-)

  3. Ramirezi zegt:

    En zie die hond daar met zijn vrouwtje
    Die slijt zijn leven aan een touwtje
    Zijn vrijheid is twee meter lang
    (Uit http://www.volkskrantblog.nl/bericht/158134, door Henny Vrienten)

  4. knaap met knapzak zegt:

    Was even bang dat het om Turkse nationalisten ging…

  5. laila zegt:

    @Rami:Zegt die tekst iets over jezelf?
    Hm; ik hou van wolven en wat zegt de bioloog in jou ervan?
    @knaap met knapzak, man met sombrero?
    Daar heeft Stella Braam al veel over gezegd.

  6. rommert boonstra zegt:

    en die weg te gaan gaat niet weer weg

  7. laila zegt:

    Een weg zonder einde Rommert;-)

  8. Annem van den Burg zegt:

    Laila. Ik hou van Leeuwen en Paarden (wilde rossen). Wolven zijn net mensen, dus dat kan bij mij geen bekoring opleveren.
    knapzak. De Grijze Wolven zijn steeds meer geïntegreerd in overheden in Turkye hoor!
    Jij bent die man met het korte lontje die mij gebanned heeft. An.

  9. Luke zegt:

    Tentoonstelling vandaag geopend in Groninger museum.
    groet Luuk

  10. laila zegt:

    Weet ik Luuk.
    Ik krijg de Nieuwsbrief.
    Op het dit keer geslaagde linkje is veel te lezen over Werkman; een favoriet.

  11. maria zegt:

    Russische sprookjes, erg fijn.
    Blog eens meer over wolfen.
    Rusland , wolven, moet ik toch vooral aan Annie.M.G. Schmidt denken.

Geef een reactie

