witte veren in de tuin

fotomet een donderend geraas
nam je de tortel te grazen
slechtvalk, snelste rover
een dodelijke klap
ternauwernood verhinderd
door de dappere hond

witte veren in de tuin
de tortel likt zijn wonden

nb een foto van de hond zal ik nog eens laten zien.
iemand gaat me helpen met de techniek

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op witte veren in de tuin

  1. cor zegt:

    Natuurlijk koester ik geen liefdevolle gevoelens voor de Slechtvalk….maaar ik heb hem hem in de nestbak op de toren van Gemert vorig jaar trouw voor z’n jongen zien zorgen, dat wel!Reactie is geredigeerd

  2. laila zegt:

    Ha die Cor;
    Hij was in ons kleine stadstuintje van de week.
    Wat een ervaring.
    Inmiddels heb ik er heel wat over gelezen. Bijna uitgeroeid in WO2 omdat de Duitsers postduiven inzetten en er zijn maar 15 paren bekend.
    Het zal een "trekker" geweest zijn.
    Roofvogels boeien me overigens. Van de week was er een buizerd.
    Maar in jouw standpunt kan ik me inleven,
    genoeg empathie, wat mij betreft:-)

  3. hippo zegt:

    prachtig beest; ik ben nog geen slechte slechtvalk tegen gekomen; deze was waarschijnlijk licht uit vorm; maar die hond; de vrede bewaren op zo’n manier; dat is niet mis
    gr. hippo

  4. laila zegt:

    @hippo: De hond lijkt op een wolf:-), die zijn territorium verdedigt.
    Bedankt voor je reactie.

  5. rommert boonstra zegt:

    het lijkt we een indianenverhaal, compleet met het wilde westen. mijn saluut aan opperhoofd dappere hond. hij krijgt er een extra veer bij

  6. laila zegt:

    @rommert: als je googelt naar Hollandse Herder, vind je de kop van de "wolf"pontificaal op het net, op blz 2. Een vriend, natuurfotograaf, heeft een fijne neus voor marketing.
    Bedankt voor je reactie.Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

