muist en miezert

foto

flauw is de kouwe
regen die
muist en miezert
gelijk de doffe pijn
in zijn lijf
nu zij

ach wat zou het

stormen zal het
beuken
razen en tieren
desnoods een donderslag
bij heldere hemel
of twintig graden onder nul

maar ach

flauw is die kouwe
regen die
muist en miezert

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op muist en miezert

  1. waterjuffer zegt:

    en mooi is de herhaling

  2. Bart zegt:

    binnenkort…herfststorm!

  3. Dianne zegt:

    muist en miezert…klankt lekker
    krachtige derde strofe

  4. laila zegt:

    @waterjuffer: dank u.
    @Bart: yep!
    @Dianne: als oprechte dichtamateur doet me jouw commentaar goed:-)

  5. Coby zegt:

    Die motregentaferelen en sfeer goed getroffen…
    Hartelijke groet, Coby

  6. Zwollywood zegt:

    Heel mooi Laila…
    de regen is ook wel voornaam
    ze tikt aldoor aan mijn raam

  7. laila zegt:

    @Coby: dank je wel.
    @Zwolly: voornaam als je lekker bij de kachel zit. Inmiddels regent het hard en als ik thuis kom ben ik nat tot op het bot. Bah.

  8. rommert boonstra zegt:

    jij houdt van ingrijpende maatregelen. niets geen poldermodel. gewoon donderslag en sterven van de kou

  9. laila zegt:

    @ Rommert. Ik heb iets van Marsman:
    "Groots en meeslepend wil ik leven."
    Maar nu eerst: dat kelereweer in. Is het bij jou ook zo koud?

  10. Heer_Lot zegt:

    Krachtig verwoord, mooi :-))

  11. laila zegt:

    @ Heer Lot: geen slappe thee, nee:-)

Geef een reactie

