de boksende boeddhist/ 2e Olympische medaille voor Anicka/ finale voor Fontijn

 

foto“Mijn inspiratiebron zijn alle verhalen die ik hoor van mensen die iets overwonnen hebben”, zegt Lucia Rijker. Een vrouw die zeker in mijn rijtje sterke vrouwen thuishoort.

Ze speelt een rol in Million Dollar Babe, een ontroerende film die door Clint Easwood geregisseerd is en ze is meervoudig wereldkampioen kickboksen.

Sinds haar 23ste is ze geinteresseerd in Nichirin-boeddhisme, een stroming die veel mensen herbergt die:

“elke dag in de spiegel van het leven kijken om zich te kunnen verbeteren.”

En dan gaat het niet alleen om het verbeteren van jezelf, maar van de hele maatschappij.

In een interview stelt ze dat we ons meer bewust moeten zijn dat we allemaal met elkaar verbonden zijn; ook met het Midden-Oosten en moslimterrorisme. Wat is de terrorist in onszelf?

Kijk eens hoe je zelf omgaat met iemand die je niet mag…

We zijn collectief verantwoordelijk voor het geweld in de wereld en die wereld kunnen we alleen veranderen als we zelf veranderen.

Alleen door transformatie van jezelf verander je de maatschappij.

En dat is niet zo eenvoudig .

Beslist geen watje, die Lucia.En mooi.

Geen zeurpiet van een eeuwige navelstaarder tenminste; die haat ik. Ach nee; wat is haat?
zie ook:
www.luciarijker.net


10-8-2016 Wat een obsessie; die topsport. Die “gedresseerde” turnmeisjes vond ik leuk om te zien maar is het gezond?

Acht jaar heeft ze er naar toe geleefd, naar deze bronzen medaille, de tweede voor Nederland, maar wat gaat ze nu doen?Een mooi mens om te zien.Anicka van Emden.

Een goede impuls voor de judosport.


19-8

Leuk mens in de studio; Lucia.

Wow; boksfinale voor Fontijn.

Feitje: de laatste Nederlandse bokser die zilver won was Orhan Delibas in ’92

—————————————————————————–

20-8

Petje af voor hockeyvrouwen en Jelle  van Gorkom.( Achterhoek)

Wat doen de volleybalsters en handbalsters?

—————————————————————————————

2 maal een 4e plaats voor handbal en volleybal. Erg goed.

Maar prachtig vind ik het voetbalgoud voor het gastland; dankzij Neymar.

Wat een feest.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op de boksende boeddhist/ 2e Olympische medaille voor Anicka/ finale voor Fontijn

  1. jeg synes zegt:

    begin bij je zelf….indeed, indeed en indeed..
    maar voor veel mensen zó vreselijk moeilijk… de ander heeft het altijd gedaan…
    jeggroet

  2. hippo zegt:

    prachtige vrouw; zag haar enige tijd geleden bij Pauw en Witteman, die wat mij betreft behoorlijk onder uit gingen met platte en bevooroordeelde opmerkingen; lucia straalt echt innerlijke rust uit en heeft daarmee wat moois te vertellen
    gr. hippo

  3. laila zegt:

    @jeg synes: Ach; daar zijn de scholen voor:-)
    @hippo: dank u. Wat een bevooroordeelde eikels niet?Heb je die film gezien?

  4. hippo zegt:

    nog niet gezien, ik heb veel geduld, wacht gewoon tot ie een keer langs komt
    gr. hippo

  5. rommert boonstra zegt:

    -verbeter de wereld en begin bij jezelf- is grappig genoeg ook een oud nederlands spreekwoord

  6. laila zegt:

    @Rommert: Een universele waarheid is het.Trouwens: ik ben ook wel geinteresseerd in dat Nichirin-Boeddhisme.

  7. laila zegt:

    Wonderlijk dat haar naamgenoot, Lucia de B. nu zo pontificaal in het nieuws is.
    Van af het begin heb ik getwijfeld aan haar schuld en ik schreef er over.
    Ook dat ik een biografie over haar zou willen schrijven.

  8. Geroma zegt:

    Laila,
    Rommert neemt me de woorden uit de mond.
    Blijf vooral, BIJ jezelf!
    Lieve Groet.

  9. laila zegt:

    @Geroma:
    Zoals een ieder heb ik minder goede eigenschappen maar het BIJ mezelf blijven beschouw ik als een sterk ontwikkelde ( met valkuilen natuurlijk)
    Bedankt voor je lieve reactie.

Geef een reactie

