de waarzegster

fotoVorige week zat ik op een terras met een vriendin bij te praten toen ze opeens zei:
“Zeg Laila, ben jij al bij de waarzegster geweest?”
“De waarzegster?”
“Ja je weet dat er kermis is en er is een waarzegster waar iedereen het over heeft.”.

Natuurlijk prikkelde dat mijn verbeelding en de volgende middag ging ik er heen.
Een lichte wierookgeur vulde mijn neusgaten en toen ik naar binnen ging zag ik een mooie vrouw met hennahaar. Ze keek me geamuseerd aan.
“Ga zitten en wat kan ik voor je doen.”

“Tja: twee vragen heb ik.
1 Hoe staat het ervoor in de wereld; ik voel veel dynamiek , spanningen en het tintelt af en toe.”
“Dat heb je goed”, zei ze en keek me indringend aan.
Met behulp van de astrologie kunnen we veel verklaren. De laatste maanden van 2007 lijken Jupiter en Pluto “op elkaar ” te staan ( een conjunctie ) en dat betekent kracht en een wisselwerking tussen beide planeten.

Pluto is een planeet met veel gezichten: diep, donker, intens confronterend met schaduwen en problemen. Deze planeet beschikt over het vermogen het verborgene bloot te leggen, er is grote psychologische kennis en hij heeft een ongelooflijke wilskracht en doorzettingsvermogen. Jupiter heeft veel expansiedrang maar luistert niet graag omdat hij een innerlijk weten voelt. Het is een combinatie waardoor de neiging ontstaat een eigen weg te gaan. Gandhi en Mandela laten zien hoe groot de kracht van de enkeling is als die zijn ziel en idealen trouw blijft.

Maar idealisme kan naar een destructieve kant doorslaan.
Het is belangrijk je af te vragen op welke vlakken we macht proberen te hebben uit angst, afweer of eigenwijsheid.( Verdonk heeft dit aspect, maar ook Balkenende) Want macht is iets dat je gemakkelijk zoekt tijdens een verbinding van Jupiter en Pluto.

Het duizelde me een beetje maar ik begreep wat ze bedoelde.

“En wat is je tweede vraag?”

“Mijn grote liefde, hoe staat het daarmee?”, vroeg ik een beetje verlegen.
Ze schaterde en keek langs me heen.
“Ik zie hem achter je staan.”

“Blijf trouw aan je eigen ziel,” riep ze nog, toen ik naar buiten liep.

bron: Karen Hamaker.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op de waarzegster

  1. jacob hesseling zegt:

    tja ; ik weet ook niet zomaar een Zwolse Pluto voor je te voorschijn te toveren, maar als ik er één zie: vangen?

  2. laila zegt:

    Goed lezen Jacob.

  3. peter louter zegt:

    Even gecontroleerd. Pluto en Jupiter staan bij mij op een halfvierkant van 45 graden. Een rustig najaar kan ik dus wel vergeten 🙂

  4. laila zegt:

    Een woelige herfst wordt dat Peter,
    maar blijf je ziel trouw:-)

  5. waterjuffer zegt:

    zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken
    mijn kaart voor vandaag
    gr

  6. waterjuffer zegt:

    en nu ingelogd

  7. Morticia zegt:

    Laila,
    staat Pluto op je radix-jupiter of is het andersom?

  8. laila zegt:

    @waterjuffer: een mooie "spreuk."
    @Mortica: Het is een algemeen beeld dat Hamaker van de laatste maanden van 2007 schetst.

  9. erpee jazz zegt:

    trouw blijven moet je altijd aan je ziel en wel met alle zaligheid!

  10. laila zegt:

    @erpee jazz: zeker weten:-)

  11. rommert boonstra zegt:

    hoe waar is de zegster en waar is de ziel?

  12. laila zegt:

    @Rommert: Beschouw het op zijn meritis.

  13. Joop zegt:

    Zij ze tegen mij ook op de kermis

  14. laila zegt:

    @Joop: Je meent het?

  15. sinan zegt:

    wat is de wachtwoord van wool0,kenzo83 bij runescape

Geef een reactie

