vogelnestje

foto

hangen in de touwen wil ik
klimmen in de hoogste wand
slootje springen
belletje trekken
appeltjes jatten bij de buren

maar ik zie ze al weer gluren
achter hun doorzichtige gordijnen
en de keurige kozijnen

dus hang ik stilletjes aan de stok
en tel de lampjes  in de nok

beeldje:
Ingrid Reker

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

30 reacties op vogelnestje

  1. Mick. zegt:

    Inderdaad, heel leuk:)

  2. laila zegt:

    @ekajana: dank u.
    @Mick: idem:-)

  3. Bart zegt:

    mooie bijdrage…

  4. k. van vulpen zegt:

    ’t is duidelijk waar
    deze uithangt; tja,
    hangjongeren…

  5. Eline zegt:

    Laat ze gluren
    die domme buren
    doe wat je leuk vindt!
    Wat ik leuk vind vraag je?
    Nou, dit stukkie.

  6. laila zegt:

    @annet: ja toch?
    @vulpen: hangjongeren hangen in vogelnestjes.
    @eline: het was leuk: even een kind te zijn, nu ga ik Hart % ziel lezen; het stuk van de arbeidspsychologe.
    Bedankt voor de reacties.

  7. laila zegt:

    @Bart: ik vergat de altijd positieve Bart. Hoe doe je dat? Altijd rustig en positief zijn?

  8. Bart FM Droog zegt:

    Laila, wie is de maker van dat beeldje en waar is het te zien?

  9. laila zegt:

    Even weer gegoogeld.
    Ingrid Reekers en het is te zien in de Zorgvlietkerk in Den Haag.
    Vind je het mooi?

  10. Dianne zegt:

    een dichtje met een boodschap -))
    de eerste stofe zingt
    heerlijk beeldje

  11. kornelis zegt:

    ‘slootje springen
    belletje trekken
    appeltjes jatten bij de buren’
    heb ik wel allemaal gedaan:
    ‘kwajongen, groeit op voor galg en rat’, zeiden de buren dan, belden politie of erger: na appeltjes pikken, een schot hagel dat me maar net miste…

  12. laila zegt:

    @Dianne: een boodschap?Nu je het zegt.
    @Kornelis: hagel?
    @Zlver: dank je wel.

  13. A C T U A L I T Y zegt:

    ’t Hangt er van af hoe je het bekijkt
    Maar wél Bééldig.. Hopelijk zit daar
    wel een "Sociaal – Vangnet onder"..
    Groet van een ‘Kind’..Joshua

  14. laila zegt:

    Koester het kind in je Joshua en de puber , de volwassene, de oude man, maar zorg altijd voor een Sociaal Vangnet;-)

  15. Geroma zegt:

    …..Zo’n vangnet, dat zouden meer mensen moeten hebben:)
    Errug leuk stukje, Laila!
    thanx…

  16. laila zegt:

    "Een slimme meid is op de toekomst voorbereid", zei ik elders al.
    @ Geroma: Bedankt:-)
    Zelf moet ik steeds een beetje lachen als ik naar Toekomst kijk.
    Die dikke Van Goghbaby met die oogjes, vind ik wel leuk.
    Barnsteen draagt ze. De steen waarin de zon gevangen is. ( Draag ik ook)

  17. Joop zegt:

    Heerlijk ondeugend

  18. koen -drijfveren zegt:

    ah wat een leuke bijdrage!en laat de buren maar gluren inderdaad!
    gr,koenReactie is geredigeerd

  19. laila zegt:

    @Joop: een engeltje met een b ervoor:-)
    @koen-drijfveren: Leuk he. Ze zijn zo doorzichtig;-)

  20. Antoine zegt:

    Toepasselijk beeldje en bijbehorende beeldspraak 🙂

  21. laila zegt:

    @Antoine: Hoe kom jij hier zo verzeild?
    Morgen gaat dit vogeltje weer naar het "leuke baantje". Meer ruimte voor creativiteit dus ook.Bedankt voor je reactie.

  22. asdale zegt:

    laat die buren! Hup, klimmen, zwieren, zwaaien!! Hoppa!!!
    Mooi lief versje en schattig beeldje ook.

  23. laila zegt:

    Jij hebt een goede smaak Asdale:-)))
    Lief van je, die reactie.

  24. Ramirezi zegt:

    Slootje springen. Ja, lang geleden. Doen ze niet meer…

  25. laila zegt:

    Bedankt Rami.
    Ik spring weer op mijn union met 1000- en 1 blogideeen Lekker aan het werk.

  26. fred van der wal zegt:

    LEUK BEELDJE/ GOED GETROFFEN

  27. laila zegt:

    Dank je wel Fred.

Geef een reactie

