sterrennacht/ oktober 2015 Heel Nederland kijkt Sterren

fotoschrijf een gedicht over een huis uit je leven is de opdracht

starend in het licht van de kaars
schieten ze één voor éen voorbij
de kamers en de huizen

beelden duikelen als dolle
dwazen over elkaar
door elkaar
kakkerlakken in amsterdam
in groningen de eerste grote liefde
de tweede ach

mijn huis heeft vele kamers
kelders en zolders
blinde muren
uitzichten op nachten met sterren

starend in het licht van de kaars
gaat een leven voorbij

op de sterren wil ik wonen

afbeelding: sterrennacht Van Gogh

———————————————————————-

19-10

Vanavond in http://www.dewerelddraaitdoor.vara.nl

Govert Schilling: kijken naar sterren.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op sterrennacht/ oktober 2015 Heel Nederland kijkt Sterren

  1. Dianne zegt:

    al die kamers in de ruimte van jezelf
    vind de tweede strofe erg aanspreken..
    in het licht van de kaars
    gaat een leven voorbij, mooi

  2. waterjuffer zegt:

    op de sterren wil ik wonen
    als ik eerlijk ben, ik ook
    gr.

  3. nans rademaker zegt:

    Ooit had ik een huisje
    in een klein dorp
    gerenoveerd en verbouwd
    mij zeer vertrouwd
    neo-vakwerk
    loop ik er nu langs
    dan huil ik……………

  4. hippo zegt:

    volgens mij wordt het een groepsreisje
    zullen we de eerstvolgende zonnestraal pakken?
    mooi
    gr. hippo

  5. laila zegt:

    @Dianne: Wat een ruimte niet?
    @waterjuffer: gezellig.
    @nans: Daar word ik verdrietig van
    @hippo: Dan nemen we Van ook mee. Kan hij Moondance zingen:-)Reactie is geredigeerd

  6. jacob hesseling zegt:

    Dicht jij ook ? wat leuk. Mooie beelden. Dat gedicht over mijn huis heb ik een tijd terug al geschreven. Staat ergens op mijn blog en in Olijfje kijkt uyt het raam. Cirkels in het zand. Ga je morgen ook naar Meeden. Gedichtenmiddag bij Bob Folz ?Reactie is geredigeerd

  7. laila zegt:

    Van veel markten ben ik thuis Jacob.
    Nee; niet naar Meeden.

  8. laila zegt:

    @Jacob.Overigens was ik er graag naar toe gegaan. Door een langdurig zieke zoon ben ik erg beperkt. Het leven is hard.
    Ik hoop mooie verslagen te lezen.

  9. Sjoukje zegt:

    Mooi he die van Gogh en mooie woorden ook van jou.

  10. laila zegt:

    @sjoukje: bedankt voor je reactie.

Geef een reactie

