hart en ziel

foto"Ben je eigenlijk wie je denkt dat je bent?
En zo niet, is dat erg?
Door je zelfkennis te vergroten kun je beter beslissen in je leven. Aan een baan of een studie beginnen die bij je past. Een partner kiezen bij wie je je goed voelt."

Bovenstaande tekst lees ik in het nieuwe katern Hart en Ziel van de Volkskrant.
Vanaf 8 september kun je kostenloos  aan de onlinetraining Zelfkennis meedoen.

Hoogleraar sociale psychologie Roos Vonk ( Nijmegen) coacht dit project en daar heb ik vertrouwen in.
Vorig jaar heb ik nog meegedaan aan een groot online-onderzoek naar zelfwaardering. Een heel gedegen onderzoek, waarbij ik maandenlang vragen moest beantwoorden.

Een mooi initiatief en een verrijking van de krant. Hart en Ziel, met nu al een lezenswaardige bijdrage van Peter de Greef over werk als blijvend genot.

Daarom : wilde rozen voor Hart en Ziel.

aanmelden via
zelfkennis@Volkskrant.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op hart en ziel

  1. Klaverblad zegt:

    Alle VKBloggers er verplicht heen, op een paar zelfkennisgeslaagden na.

  2. Jos Goedmakers zegt:

    Ik ‘werk m’n hele leven al aan zelfkennis…

  3. laila zegt:

    @Klaver: Met jouw reactie doe je dit item geen goed. Verplichten roept weerstand op.
    @Jos: En; bevalt het?

  4. Buitendijks zegt:

    Ik heb niet de illusie dat ik hierdoor mezelf leer kennen, Laila, maar ik zal eens kijken. Het sluit wel een beetje teveel aan op de alom aanwezige navelstaarderij van tegenwoordig. Een beetje opportunistisch toch, van de VK. Leer ook de wereld een beetje beter kennen! Dan komt de zelfkennis vanzelf. 😉

  5. laila zegt:

    @Buitendijks. Veel navelstaarderij heeft tot weinig geleid, heb ik de indruk
    Een goeie coach kan helpen "de steen in de rivier te verleggen".
    OK: Ik ga Trouw weer eens kopen:-)
    Kijken wat die voor"stunt" heeft om de lezers te behouden.De krant moet wel wat met al die internetverslaafden. Niet dan?Reactie is geredigeerd

  6. de Stripman zegt:

    Een cursus is altijd leuk, maar ik zou het niet online doen. Bij een ‘gewone’ cursus heb je, zelfs als je er niet in slaagt jezelf te leren kennen, nog de kans iemand anders te ontmoeten…;-)

  7. laila zegt:

    Dat is een ander onderwerp Stripman.
    Online- therapieen hebben gunstige resultaten en zijn laagdrempelig, dus bereiken een groep die anders nooit de stap kann nemen.
    Het gaat hier om coaching maar ik ben altijd blij als de sociale wetenschappen het winnen van de medicijnenmaffia;-)

  8. fravapa zegt:

    Wilde rozen…die moet je ruiken!

  9. Bet zegt:

    We zijn benieuwd, ik heb me aangemeld en doe verslag!

  10. laila zegt:

    Hé, wat leuk Bet;
    ik geloof dat ik me ook maar inschrijf.
    Een goeie coach is nooit weg;-)

  11. heleen Kroon zegt:

    ik hou van rozen; zelfkennis is een leidraad bij het maken van keuzes; keuzes die in elke levensfase verschillend kunnen zijn. Ik ben benieuwd.

  12. Nicole zegt:

    Iemand een idee of het nog mogelijk is om je aan te melden voor dit onderzoek? En zo ja, wat het mailadres is? Dank voor reactie in mijn tocht naar ‘zelf-ver-ijking’!!
    groet Nicole

  13. Elisabeth.G.A. Beumer - Vonk zegt:

    Ik meldt mij aan voor een cursus zelfverijking.IK
    heb zoiets nog nooit gedaan.!!

Geef een reactie

