grote vrouwen/ 2015 Elle in de maak

fotoBij wijze van test van de nieuwe techniek nog even een “grote vrouw”; één van een serie, die begonnen is met Hildegard von Bingen.
Isabelle Huppert, een prachtige actrice.
Het afgelopen seizoen was een retrospectief van haar films te zien en er verscheen een fotoboek. Ook waren er verschillende interviews met haar, onder andere in VN.
La Pianiste heeft grote indruk op me gemaakt. Vooral vanwege haar ingetogen pianospel, waarbij amper te zien was dat ze niet zelf speelde.
Ze verbeeldt daarin een tragische vrouw, die door een symbiotische relatie met haar moeder geen kans heeft een gelukkig mens te worden.
Pianospelen kan ze wel.

De mooiste foto van haar kan ik niet downloaden. Die is te zien boven haar site: La vie pour jouer.
Je ziet een vrolijke vrouw met ogen achter rode lokken en dat is toch ook een beeld van haar.
Een beetje mysterieus, niet goed te doorgronden.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op grote vrouwen/ 2015 Elle in de maak

  1. Bart zegt:

    Maar deze is ook erg mooi!
    Prachtige actrice…

  2. laila zegt:

    Mijn god wat een grote letters.
    Die kan Isabelle wel hebben;-)
    Mooi he Bart;
    een beetje arrogant en mysterieus en eigenwijs;
    een vrouw naar mijn hart.:-)

  3. de Stripman zegt:

    Maar de letters zijn letterlijk groot en Isabelle is dat figuurlijk.
    Letterlijk grote vrouwen vind ik trouwens ook best mooi. Maar dat is vermoedelijk mijn afwijking…;-)

  4. asdale zegt:

    en hoe doe jij dat met die foto’s??? Als ik hem verklein tot 599 breed heeft ie nog steeds teveel Kb en met irfanview kan ik ook niet uit de voeten. Kortom: Help!!! 😦

  5. de Stripman zegt:

    @ Asdale: In veel fotobewerkingprogramma’s kun je de kwaliteit van jpg’s instellen. Bij mijn (oude) photoshop gaat dat van 1 (zeer slecht) tot 12 (heel mooi). Hoe hoger de kwaliteit des te meer kb’s. Kwaliteit 5 à 6 is nog goed te doen.
    Lukt dat niet, kijk dan eens of je je foto’s als gif-bestand op kan slaan. Is ander formaat, ook bruikbaar op vk-blog en wellicht kleiner…;-)

  6. laila zegt:

    @Stripman: oh;1.77 is mijn maat;-)
    @Asdale: technische antwoorden hoef je van mij niet te verwachten. De foto lukte in één keer en ik typ direct in, wat gemakkelijk kan bij zo’n klein stukje, met arial, mijn favoriete lettertype.
    Nu weet ik ook dat ik het de volgende keer iets kleiner kan maken.

Geef een reactie

