europa, rap en rode rozen/radar rico en typhoon-lobi da basi/ 2019 Europa in de Fundatie ( mei 2019)/ juni 2020 TYPHOON 1e Zomergast ( VPRO)-boeiend/ veel muziek.

Vanmorgen op de fiets op deze stralende dag dacht ik aan plekken in Europa, waar ik was. Zestien was ik en we hadden een uitwisseling met een groep in een mooi stadje in Italie; de eerste zeiltocht op de Middellandse zee met een Italiaanse familie en de laatste avond een danswedstrijd. Het was de tijd van het losse dansen   en we wonnen. Yep; de leuke Italiaanse jongen en ik.

Of die keer in dat kerkje bij Helsinki, waar ik alleen naartoe ging omdat de vriendin met wie ik liftte en ik even uit elkaar moesten . De rondleiding bij de boer op zijn trotse bedrijf  in de Dordogne; twee grote denneappels heb ik nog. Natuurlijk ga ik stemmen;vanuit een soort verbondenheid met al die plekken en mensen.

Straks moet ik op de fiets over de Ijsselbrug naar Hattem voor een proeve en vanavond  naar Hedon, waar één van de jongeren  (A; 20 hier geboren, hele familie uit Bosnie PTSS) een rapwedstijd heeft georganiseerd., als proeve. Prachtig; ik geloof dat Rico in de jury zit. http://www.hedon-zwolle.nl

img_0305-jpg20130608-29784-187hvt0_original

Er is veel te doen de komende weken; wel 25 eindgesprekken, waar ik een feestje van ga maken.Leuk, maar ik ga ook  uit eten.  De afsluiting van het schrijfseizoen. Ieder neemt iets mee met als thema: schoonheid en troost . Eten op dit terras en verhalen en gedichten.Als god in Frankrijk. blog 985 ————————————————————————————————————————- 1 juni 2015 Vanavond reist Antoinette Hertsenberg ( RADAR) naar Griekenland en praat met artsen, journalisten enz. met als vraag:

Wat is er echt met het Europese geld gebeurd?

( 3 juni. Schrikbarend. Als ik het goed begrepen heb gaat slechts 11% van het geld naar burgers. Wat een toename van armoede werkloosheid en suicide…)

Heb je geen zin aan politiek gesjoemel en malafide praktijken dan kun je je verheugen op het ijzersterke programma van Hedon. Of 7 juni: Festival Zwolle Unlimited met Rico en Typhoon.

http://www.mctyphoon.nl

470x311xtyphoon_en_rico_jpg_pagespeed_ic_dlmDM3sAmz

————————————————————-

15-7-2018

Finale WK 2018 Uitzonderlijk, Kroatie kan winnen. Iedereen die ik ken die er geweest is is enthousiast over dat land. De bewogen geschiedenis.We gunnen ze het WINNEN.Gerelateerde afbeelding


25/5/2019 Geweldig, die variatie in de Fundatie.Deze bv

———————————————–

———————————————- 29-6-2020 Heel erg leuk. TYPHOON als eerste Zomergast,VPRO. De jongste ooit?

————————————20-7-2020 Nu 1.10 minuten van Zomergasten gezien. Boeiend verteller; interessante fragmenten. www.vpro.nl › programmas › zomergasten

Typhoon bouwt in Zomergasten mooie avond rond ras, muziek, liefde ...
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op europa, rap en rode rozen/radar rico en typhoon-lobi da basi/ 2019 Europa in de Fundatie ( mei 2019)/ juni 2020 TYPHOON 1e Zomergast ( VPRO)-boeiend/ veel muziek.

  1. Laila zegt:

    Vet; die rapbattle gisteravond.
    Almir ( 20, geboren Nederland; ouders Bosnie) was de organisator, binnen het kader van De Fakkelteit, Hedon.
    ( Rico)
    Via flyers waren er 10 rappers, er was een workshop van een master en in duo’s gingen ze aan de slag.18 lines met beat, een week voorbereidingstijd.
    Steeds vielen er rappers af en we ( collega en “mijn vriendje”) bleven tot het eind. Heel spannend; ook free style. Leeftijd 15 tot 22.
    De oudste won vanwege een konsistente stijl en enorme vindingrijke woordenschat ( hij had propedeuse W nu geschiedenis RUG) Hij mag een professionele track opnemen.
    8 mile met Eminem was er niets bij.
    Rico ea waren enthousiast, maar hij moest iets voor het eind weg.
    Hij moest naar Giel Beelen, record 190 uur radio.

    Aan het eind vroeg Almir.
    “Vond je het vet?”
    “Heel vet.”

    nb natuurlijk kregen we ook een rondleiding door het nieuwe Hedon;goede acoustiek
    nb A kreeg een 8.5 voor zijn stage.Hij gaat verder studeren

Plaats een reactie